Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Tips på texter

Forskning Musikhögskolan

 

Becker Gruvstedt, M., Olsson, B. I., & Sæther, E. (2000). World Music School : musikundervisning i en mångkulturell skola. Malmö : Malmö Academy of Music

 

Clausen, B., Hemetek, U., & Saether, E. (2009). Music in motion : diversity and dialogue in Europe ; study in the frame of the "ExTra! Exchange Traditions" project. Bielefeld : Transcript Verlag

 

Hofvander Trulsson, Ylva. 2010. Musikaliskt lärande som social rekonstruktion. [Elektronisk resurs] : musikens och ursprungets betydelse för föräldrar med utländsk bakgrund. Malmö : Malmö Academy of Music

 

Hofvander Trulsson, Y. (2015). Musikens betydelse för integration. I Hofvander Trulsson, Y. & Houmann, A. (red.). I Musik och lärande i barnets värld. Lund: Studentlitteratur.

 

Lonnert, L (2014). On professional female harpists: “the delicate fingers of the ladies”. In: IAWM Journal (Journal of the International Alliance for Women in Music)

 

Mars, A. , Sæther, E., & Folkestad, G. (2015). ”Musical learning in a cross-cultural setting: A case study of Gambian and Swedish adolescents in interaction”. Music Education Research, 17(3), 296-311

 

Sæther, E. (1993). På jakt efter en mångkulturell musiklärarutbildning. Malmö : Musikhögskolan

 

Sæther, E. (2008). When minorities are the majority: Voices from a teacher/researcher project in a multicultural school in Sweden. Research Studies In Music Education, 30(1), 25-42

 

Wilén, S. (2013). In search of oscillating relations – power, gender, remix in operatic performance. In P. Dyndahl (Ed.). Intersections and Interplays: Contributions to the cultural study of music in performance, education, and society (pp. 105-124). Lund University: Malmö Academy of Music

 

Forskning Konsthögskolan
 

Boonnimitra, S. (2006). Lak-ka-pid-lak-ka-perd contemporary urban conditions with special reference to Thai homosexuality. Diss. Malmö : Lunds universitet: Konsthögskolan i Malmö

 

Hasager, M. (2015). Making Visable, Malmö: Woodpecker projects

 

Sandqvist, G. (2000) "Dialog och maskerad : varför feministiska konstnärer undviker självbiografi" I: Agora: Journal for Metafysisk Spekulasjon, 18 (4), 30-41

 

ÖVRIGT

Edemo, Gunilla, & Engvoll, Ida (red:er) (2009). Att gestalta kön: Berättelser om scenkonst, makt och medvetna val. Stockholm: Teaterhögskolan. (r02)

Rosenberg, Tiina, (2016) Don't Be Quiet, Start a Riot! Essays on Feminism and Performance .Stockholm : Stockholm University Press, 2016

Sidansvarig: